Dietă? Care dietă?

Dieta cu pepene, dieta cu lămâi, dieta cu varză…Toate au reprezentat de-a lungul timpului subiecte de discuţii între prietenele mele. Deşi nu sunt expertă în nutriţie şi cred că fiecare trebuie să aleagă ce consideră de cuviinţă că i se potriveşte, tot nu mă puteam întreba în sinea mea de ce ar apela cineva la astfel de „reţete” minune. Scenariul era mereu acelaşi. Paradoxal, după ce o femeie se chinuia cu un regim drastic, de îndată ce vedea că a pierdut câteva kilograme, îşi relua obiceiurile alimentare. Rezultatul? Curând, se îngrăşa mai mult decât înainte de dietă. Şi o lua de la capăt.

 Am povestit ori de câte ori am avut ocazia că nu am ţinut în viaţa mea o dietă pentru că nu cred că înfometarea sau restricţiile alimentare pe o perioadă scurtă de timp ar reprezenta soluţia corectă. Cred în schimb că dacă mănânci echilibrat şi guşti din toate grupele de alimente în porţii mici, ai toate şansele săte „reîmprieteneşti” cu cântarul.

 Fie că vrei să slăbeşti sau să te menţii în formă, trebuie să îţi faci un plan pe termen lung. Fără un stil de viaţă sănătos şi echilbrat, nu îţi vei atinge obiectivele. Oricât de tentante sunt promisiunile unei diete, să nu uiţi că e doar o chestiune de timp până te întorci de unde ai plecat. În plus, să nu uităm că sportul îmbinat alimentaţia corectă joacă un rol esenţial în felul în care arătăm. Zi de zi, mă trezesc la ora 6 dimineaţa pentru a o pregăti pentru şcoală pe Jennifer, fetiţa mea. Tot eu o duc şi o iau de la şcoală, şi nu am nici şoferi şi nici bone. Gătesc ca orice mamă, fac cumpărături, o ajut la lecţii şi o însoţesc la activităţi extraşcolare, şi mă ocup în acelaşi timp şi de medical spa-ul Natural Beauty din incinta Country Spa Snagov.  Indiferent de cât de încărcat mi-e programul, îmi acord ora mea sport. Scuzele nu ajută! Dacă vrei cu adevărat, o să găseşti timp să faci mişcare.

 Cu ce am înlocuit eu dieta?

Dacă eşti nemulţumită de felul în care arăţi şi vrei să faci o schimbare, ştii şi tu că e imposibil să se întâmple peste noapte. Kilogramele de care vrei să scapi s-au depus în timp. Drept urmare, înarmează-te cu răbdare şi treci la treabă.

 Dacă eşti în căutarea unei soluţii care să funcţioneze cu adevărat, iată câteva reguli care în cazul meu au funcţionat de minune.

 1. Îmi fac întotdeauna cumpărăturile din timp astfel încât să nu fiu niciodată pusă în situaţia de a mă confrunta cu o senzaţie acută de foame. Am mereu în frigider salate, avocado, rodii, ananas, afine, zmeură, mure, quinoa, somon, sfeclă roşie, sparanghel. Dacă mănânc în oraş, aleg aceleaşi alimente în diferite combinaţii.

2. Dimineaţa, beau sucuri naturale sau smoothie-uri, pe care mi le prepar singură acasă. Sunt ideale când vine vorba de a-mi recupera energia şi a mă menţine în formă. Sunt zile în care beau suc de ananas, după care a doua zi, aleg unul de legume, fie că e din ţelină, sfeclă, roşie sau morcov. Vitaminele pe care le conţin aceste sucuri mă ajută să fac faţă unui ritm de viaţă alert, fără să fiu tentată să iau gustări nesănătoase pe parcursul zilei.

3.  De ani buni, la micul dejun, mănânc iaurt natural cu fructe de pădure (afine, zmeură, mure) sau avocado pastă cu ou pe o felie de pâine de graham sau porridge. La prânz, aleg o salată, iar seara peşte sau grătar de curcan cu legume. O dată pe săptâmână,  mănânc la prânz carne de vită cu brocolli şi sparanghel la abur.

Fie că sunt acasă sau în vacanţă, consum aceleaşi alimente. Cel mai simplu, e să ai la îndemână o listă cu ce trebuie să mănânci până te obişnuieşti. Treptat, va deveni natural să nu pofteşti la porţie dublă de îngheţată, clătite, chips-uri sau produse de patiserie.

 Să nu uiţi! Frumuseţea nu ţine de gene, ci de alegerile pe care le faci zilnic.

This post is also available in: Romanian

No Comments

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.